WiMP satser på uetablerte artister
Fra mandag 4. mars setter musikktjenesten WiMP ekstra fokus på ny norsk musikk i en hel måned. Med kampanjen Nylyd ønsker WiMP å ytterligere løfte frem nyere og mindre etablerte artister til et større publikum.
Foto: Pressebilde
– Norsk musikk er inne i en konstant og spennende utvikling, med stadig nye bekjentskaper og en særdeles aktiv undergrunnsscene. Med Nylyd vil vi rette fokus på både spennende debutanter og artister som ikke er så velkjente for de fleste, sier musikkredaktør Bjørn Hammershaug i WiMP.
WiMPs første kampanje Forever Young gikk av stabelen i november 2012. Forever Young videreføres nå altså med Nylyd i både Norge, Sverige, Danmark, Tyskland og Polen.
– Nylyd vil presentere deg for noe av den blomstrende floraen som hver måned gjør norsk musikk til en spydspiss også i internasjonal sammenheng – ikke bare innen alternativ/indie, men innen et bredt sjangerspekter og med en ny generasjon stjerner. Nylyd vil prege WiMP gjennom en hel måned med masse spennende artister og daglige aktiviteter som skal løfte frem ny, norsk musikk, lover Hammershaug.
Nylyd vil by på aktiviteter med artister som bl.a. Haraball, Dråpe (som i dag ble bekreftet til Øyafestivalen sammen bl.a. Honningbarna), Alida, Atlanter, Ida Stein, samt A&R-intervjuer, konkurranser og spennende samarbeid, melder WiMP.